Plus d’un tiers des achats en ligne anglais sont désormais réalisés depuis un mobile, smartphone ou tablette. En progression de presque 15% en seulement une année.

34% des achats en ligne anglais se font désormais depuis un appareil mobile, contre 20% une année auparavant et 1% en 2010. Des chiffres de progression impressionnants qui montrent que les consommateurs ont largement adopté le m-commerce, et aussi que les marchands ont su faire les efforts et adaptions nécessaires pour réponde à cette demande.

(suite de l’article en anglais)

More than a third of online retail now via smartphones and tablets

By Paul Skeldon

May 28, 2014 – 8:36 pm

More than a third of all online sales are now made on a mobile device – that’s smartphones and tablets, fact fan – as m-commerce continues to increase its share of the UK e-retail market, according to the latest results from the IMRG Capgemini Quarterly Benchmarking.

The proportion (34%) is up from 20% in the same period last year and compares with just 1% m-retail penetration during 2010. In fact, the latest findings represent staggering growth of 3,400% in m-commerce penetration over the past 4 years. Visits to e-retail websites via mobile devices are also increasing, with around half (48%), now coming via smartphone and tablet devices. This compares with 30% in the first quarter of 2013 and 45% in the previous quarter.

Tina Spooner, Chief Information Officer at IMRG, explains: “The latest Quarterly Benchmarking results highlight the increasing importance of m-commerce to online retailers in the UK. The widespread adoption of mobile devices is helping to drive growth in m-retail visits to a tipping point and, although growth in m-commerce itself is settling, this is unsurprising when we consider these results are coming off an increasingly higher base.

Chris Webster, VP, Consumer Retail and Technology, Capgemini, adds: “These results illustrate just how integral a role mobile now plays in our shopping journey, and one which is only set to increase. Retailers have taken huge strides over the last few years, rapidly evolving their m-commerce platforms to match the expectations of their customers, enabled by the available technology. Where retailers once invested in m-commerce platforms to gain a competitive edge, such is the ubiquity of the technology, the playing field could now be considered almost level.”

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Vincent DROUOT

Vincent DROUOT

Vincent Drouot est formateur diplômé et expert en Digital Publishing pour différents centres de formation professionnelle et écoles d'infographies. Il est partenaire certifié pour les solutions Aquafadas AVE Digital Publishing et Quark App Studio. Il accompagne également les éditeurs de livres, la presse et l'industrie pour leur permettre d'aborder la transition numérique avec plus de perspective et de stratégie. Récemment formé au serveur Quark Publishing Platform, il ouvre de nouveaux horizons pour la publication multi-canal pour permettre la centralisation des données (textes, images, vidéos, audio…) et leur publication en temps réel. Il a aussi développé dernièrement des solutions pour la connexion entre les logiciels de mise en page comme Indesign et QuarkXPress avec les CMS comme WordPress, pour l'édition de magazine dont le contenu est issus des Blogs.

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